Wednesday, December 19, 2012

Kuasai Minda - Vision Board

-->



Target short term dalam 5 tahun dari sekarang. Kalau dirasa tak yakin dapat rumah atau kereta seperti contoh visionboard di atas, boleh ditukar, asalkan yakin dapat dalam tempoh 5 tahun. InsyaAllah

Alirkan tenaga Kundalini Reiki @ Reiki Hikmah Sufi kepada gambar-gambar tersebut. Kemudian visualisasi satu persatu telah dimiliki dengan rasa bersyukur. Visualisasi tak semestinya dalam keadaan duduk meditasi, boleh saja berbaring. Jelaskan imej dalam visualisasi dan KEKALKAN IMEJ DALAM VISUALISASI TERSEBUT. (Di tengah-tengah tu letak gambar Anda seorang diri atau bersama family)

Jika siapa yang dah mula amal, maka percayalah dengan izin Allah segala gerak geri dalam kehidupan kita mulai berubah. Peluang-peluang, proses sebab musabab akan bermula untuk merealitikan dalam kehidupan. Asalkan terus menerus, dicampur elemen-elemen dalam visualisasi (6 perkara) disebut sebelum ni. (Rujuk nota Enam Perkara Yang Menguatkan Daya Tarikan)

1. Matlamat yang ditulis @ gambar (vision board) harus JELAS, SPESIFIK dan TIDAK DIUBAH
2. Visualisasi @ gambaran minda yang diulang-ulang (setiap hari)
3. Emosi positif yang DIRASAKAN seolah-olah sedang mengalaminya, YAKIN dah dapat!
4. KEMAHUAN membara yang amat kuat
5. SYUKUR kerana sudah memilikinya (di alam quantum energi sebenarnya telah dimiliki)
6. PASRAH kepada Allah selepas berusaha (Usaha visualisasi tadi)

Kalau sekejap nak BMW, sekejap nak Camry, sekejap nak Alphard... agak sukar dan lambat untuk berhasil.

Sebagai contoh:

Nak beli sayur di pasar... sekejap nak kobis, sekejap nak timun, sekejap nak bayam, sekejap nak kangkung.... Bukankah senang jika terus set dalam minda sayur apa yang nak dibeli? Selamat beramal!



Kalau kurang jelas, call saya untuk penerangan.

No comments: