Wednesday, December 19, 2012

Kuasai Minda - Mengaktifkan Minda Bawah Sedar

-->

6 perkara yang menguatkan daya tarikan kuasa minda bawah sedar itu adalah:

1. Matlamat yang ditulis dengan jelas, SPESIFIK dan TIDAK DIUBAH
2. IMAGINASI @ gambaran minda yang diulang-ulang (setiap hari)
3. Emosi positif yang DIRASAKAN seolah2 sedang mengalaminya
4. KEMAHUAN membara yang amat kuat
5. SYUKUR kerana sudah memilikinya (di alam quantum energi)
6. PASRAH kpd Allah selepas berusaha (Usaha visualisasi tadi)

Anda perlukan keenam-enam elemen ni untuk menguatkan keupayaan minda separa sedar Anda menarik apa yang Anda mahukan – tak kiralah apa dia – misalnya kenaikan pangkat, kejayaan mencapai skor tinggi dalam kelas, kejayaan menemui pasangan hidup, kejayaan membeli kereta idaman, mendapat untung berterusan dalam perniagaan atau kejayaan mendapat kerja yang bagus serta sesuai dengan minat Anda.

Tutupkan mata selama 5-10 minit, bayangkan seolah-olah Anda dah dapat apa yang Anda mahukan. Bayangkan yang Anda gunakannya sekarang, bagaikan ia dah berada di sisi Anda, dilihat, disentuh dengan jelas.

Lakukan latihan ni sekerap mungkin diiringi emosi yang tenang, di saat suasana persekitaran Anda tenang. Samada berbaring, bersandar di sofa atau duduk bersila meditasi.

Mulakan dengan imaginasi yang kecil-kecil dulu. Energi dah ada (Reiki), jadi mantapkan saja dengan olahan teknik dari kuasa minda dsb. Jika digabung dengan kerohanian yang ikhlas, lebih mantap. Bila dah yakin, baru imaginasi yang besar-besar pula.

Imaginasi harus dengan perasaan merasa @ 'feel' yang kita SEDANG MENGALAMINYA. Bila ini dilakukan, insyaAllah daya tarikan menjadi kuat untuk menjadi realiti. Harus dilakukan dengan imaginasi + rasa berulang-ulang.

Sebagai contoh, cuba lakukan 1 imaginasi paling mudah. Nak makan NASI AYAM BEREMPAH. Lakukan 6 perkara di atas.

Biasanya apa yang berlaku? Otak diransang, tubuh juga turut dirangsang untuk proses menuju ke arah apa yang telah kita imaginasikan itu. Boleh jadi kita terus pergi ke kedai dan beli pada hari yg sama atau ada seseorang yang sudi belanja. Semua ini adalah 'sebab2' yang berlaku tidak kira samada perlu keluarkan duit sendiri atau free. Yang penting apa yang KITA MAHUKAN KITA DAPAT. InsyaAllah.

Jika impian besar, maka memerlukan masa yang lama untuk menjadi realiti. Katakan seorang peniaga yang berpendapatan bersih sebulan RM3000 ingin memiliki kereta Honda City. Maka 6 perkara asas di atas harus dipraktikkan berterusan. Bila dilakukan, insyaAllah berlaku proses sebab musabab di mana perniagaan bertambah maju, besarkan perniagaan, tambah cawangan dan pekerja, rajin, kreatif dalam memajukan perniagaan, membuat 'marketing', berjimat cermat dsb. Semua sebab-sebab di atas adalah proses untuk memiliki apa yang telah diimpikan. Bukannya sekelip mata kereta Honda ada depan rumah. :-)


Renungkan keinginanmu dengan... TENANG
Ciptakan keinginanmu dengan.... YAKIN
Lepaskan keinginanmu dengan.... IKHLAS
Jemput keinginanmu dengan...... SABAR
Terima keinginanmu dengan...... SYUKUR


Selamat mencuba!


No comments: